| |
| Numer |
Tytuł |
| |
| No 59 (2025) |
W cieniu rusyfikacji, strajku szkolnego 1905 r. i I wojny światowej – edukacja na terenie Królestwa Polskiego przełomu XIX i XX w. w świetle źródeł rękopiśmiennych ze zbiorów Biblioteki Narodowej (wybrane problemy) |
Streszczenie w języku polskim
PDF
|
|
Agnieszka Ewa Wałęga, Monika Nawrot-Borowska |
| |
| No 57 (2024) |
Szlachta we współczesnej historiografii francuskiej. Kierunki i perspektywy badawcze |
Streszczenie w języku polskim
PDF
|
|
Stanisław Roszak, Agnieszka Wieczorek |
| |
| No 59 (2025) |
Działalność oświatowa litewskiej prowincji pijarów w czasach Komisji Edukacji Narodowej |
Streszczenie w języku polskim
|
|
Mariusz Grzegorz Ausz |
| |
| No 56 (2023) |
Rozwój sieci kolegiów w litewskiej prowincji pijarów w XVIII w. |
Streszczenie w języku polskim
PDF
|
|
Mariusz Grzegorz Ausz |
| |
| No 56 (2023) |
Podróże edukacyjne elit Rzeczypospolitej do Rzeszy Niemieckiej w pierwszej połowie XVII wieku. Przypadki wybranych przedstawicieli rodu Sapiehów |
Streszczenie w języku polskim
|
|
Aleksandra Ziober |
| |
| No 39 (2015) |
Wileńska działalność społeczno-kulturalna i oświatowa Stanisława Węsławskiego (1896–1942) – przyczynek do biografii |
Streszczenie w języku polskim
PDF
|
|
Przemysław Dąbrowski |
| |
| No 43 (2017) |
Źródła do dziejów staropolskich podróży edukacyjnych. Konferencja naukowa. Poznań 11-12 maja 2017 r. Sprawozdanie |
PDF
|
|
Artur Goszczyński |
| |
| No 45 (2018) |
Baśniowi, mityczni, niepewni… Bohaterowie legendarni w podręcznikach dziejów Polski przełomu XIX i XX wieku |
Streszczenie w języku polskim
PDF
|
|
Aldona Młynarczuk |
| |
| No 49 (2020) |
Staropolska edukacja wojskowa w kontekście szlacheckiej aksjologii. Jan Ryś, Żołnierska paideia. Wychowanie i szkolenie wojskowe w Polsce XVI–XVII wieku, Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum w Krakowie, Kraków 2019, ss. 752. |
Streszczenie w języku polskim
|
|
Urszula Świderska-Włodarczyk |
| |
| No 50 (2020) |
Naczelnicy Siedleckiej Dyrekcji Naukowej (1864–1912) |
Streszczenie w języku polskim
|
|
Dariusz Szewczuk |
| |
| No 51 (2021) |
Szkoła pijarska w Rosieniach |
Streszczenie w języku polskim
|
|
Mariusz Ausz |
| |
| No 52 (2021) |
Niepoliczone i niepoliczalne (?) ofiary broni chemicznej, maj 1915 r. |
Streszczenie w języku polskim
|
|
Anna Izabella Zalewska |
| |
| No 39 (2015) |
Wychowanie i wykształcenie króla Michała Korybuta Wiśniowieckiego (1640–1660) |
Streszczenie w języku polskim
PDF
|
|
Robert T. Tomczak |
| |
| No 52 (2021) |
O historii i edukacji w obozowych przestrzeniach pamięci. Historia w przestrzeniach pamięci. Obozy – „miejsca po” – muzea, red. T. Kranz, Państwowe Muzeum na Majdanku, Lublin 2021, ss. 445 + il. |
Streszczenie w języku polskim
PDF
|
|
Violetta Julkowska |
| |
| No 53 (2022) |
U źródeł polskiej wczesnodziecięcej edukacji – proces kształtowania się „żłobka” do 1989 roku (próba syntezy) |
Streszczenie w języku polskim
PDF
|
|
Katarzyna Sadowska |
| |
| No 55 (2023) |
Kompetencje językowe bazylianów prowincji litewskiej w XVII–XVIII wieku |
Streszczenie w języku polskim
PDF
|
|
Dorota Wereda |
| |
| No 52 (2021) |
Archiwistyka, archiwa i archiwalia w wybranych współczesnych podręcznikach do nauczania historii |
Streszczenie w języku polskim
PDF
|
|
Hubert Mazur |
| |
| 1 - 17 z 17 elementów |
|